• Bangkok

    Již přes dvě století představuje Bangkok politické, společenské a ekonomické centrum nejen Thajska, ale take velké části jihovýchodní Asie a Indočíny. Již přes dvě století představuje Bangkok politické, společenské a ekonomické centrum nejen Thajska, ale take velké části jihovýchodní Asie a Indočíny. Vítejte v Bangkoku, v jednom z nejvíce kosmopolitních a kontrastních měst Asie. Zveme Vás do města, které na Vás neopakovatelně zapůsobí a slibujeme, že nebudete zklamáni!Přijeďte objevit tento útok na všechny Vaše smysly, město kde minulost, přítomnost a budoucnost splývají dohromady a kde se Východ potkává ze Západem.
  • 1

Doprava v Bangkoku

Letiště

airports.jpgBangkok je jedním z nejdůležitějších asijských letových přepravních center. 28. července 2006 se Suvarnabhumiské letiště stalo oficiálním mezinárodním letištěm a nahradilo tak letiště Don Mueang. Toto letiště je umístěno jihovýchodním směrem od centra města. Jeho dvě paralelní přistávací plochy jsou spojeny pěti halami hlavní halami odbavovací budovy. Letiště se pyšní 132,2 metrů (434 stop) vysokou řídící věží, nejvyšší na světě a o jeden metr (3,2 stop) vyšší než je řídící věž mezinárodního letiště v Kuala Lumpur. Letištní společnost Thailand Plc. ohlásila vznik dalšího terminálu k poskytování služeb dalším patnácti milionům cestujících. Tento terminál bude součástí Phase 2, což bude druhá vývojová fáze letiště, s jejímž stavebním začátkem se počítá v rozmezí tří až pěti let. Hlavní aerolinkou jsou Thai Airways International.
 
Don Mueang je považován za jedno z nejstarších mezinárodních letišť, jeho otevření v březnu roku 1914 ho dělá dokonce o dvacet let starším než je Londýnské Heathrow. Má tři terminály a je umístěno přibližně 30 kilometrů severně od pulsujícího středu Bangkoku. Don Mueang je nadále využíván jako základna Royal Thai Air Force - Královských Thajských vzdušných sil. Thai Airways a většina nízkonákladových leteckých společností používá v dnešní době toto letiště pro vnitrostátní lety, ve snaze ulehčit přetížení na letišti Suvarnabhumi, dokud zde nebude otevřen nový terminál.

Autobus

Prakticky jsou všechna velká města a provincie snadno dosažitelná autobusem z Bangkoku. Pro cíle na jihozápadě a západě vyjíždějí autobusy z Jižního autobusového terminálu. Pro cíle na jihovýchodě, jakými jsou Pattaya, Koh Samet a Koh Chang, odjíždí autobusy z Jižního autobusového terminálu v Ekkamai. Pro všechny severní a severovýchodní destinace je určen Severní autobusový terminál, který je v Mo Chit. Ačkoliv je Bangkok dobře spojen s ostatními městy, dostání se na autobusový terminál bývá často problémem.

Železnice

skytrainmap.jpgV roce 1999 byl otevřen dvoutraťový nadzemní Skytrain systém (oficiálně nazýván BTS Bangkok Transit System). Podzemní systém MRT byl otevřen v červenci roku 2004. MRT spojuje severní vlakové nádraží v Bang Sue s hlavním nádražím Hua Lamphong, které je blízko centra města, a souběžně také vede přes východní část Bangkoku. Připojuje se k systému BTS na stanicích BTS Mo Chit, Asok a Sala Daeng. Mnoho stanic má rozličný design a koncept s mnoha zařízenými obchody s nízkými cenami a promenádami k získání většího výdělku od cestujících.

Nová rychlostní nadzemní železnice zvaná Suvarnabhumi Airport Link, která se v současnosti staví, spojí hlavní část města s novým letištěm v Suvarnabhumi. Ohlášené datum otevření bylo posunuto na dobu po roce 2009. Železnice Airport Express bude provozována Thajskými státními dráhami. Poskytne 28,5 km (17,7 mil) trasu mezi novým letištěm a City Air terminálem (CAT) v Makkasanu se spojením na BTS v Phaia Thai a na MRT v Petchubri.

Pro meziměstské cestování vlakem začíná většina cestujících své výlety v Hua Lamphong na jižním konci MRT. Zde vlaky spojují Bangkok s Malajsií na jihu a Chiang Mai na severu Thajska.

Silniční doprava

Několik vyvýšených dálnic, nově přestavěných křižovatek a mnoho částečně dokončených silnic a železničních projektů je rozpoloženo po krajině okolo Bangkoku, avšak udělaly málo na překonání přetrvávajících dopravních zácp na bangkokských okrajových silnicích, poněvadž používání osobních vozidel stále předhání vývoj infrastruktury. Mnoho obyvatel města si stěžuje, že tráví více než polovinu rána na ulicích na městských autobusech bez střech.

Bangkok rovněž disponuje množstvím nákupních a obchodních tříd, jako je například Sukhumvit Road, která obsahuje nebetyčné obchodní budovy, apartmány a nákupní centra. Sukhumvit Road je místem, kde mnoho cizinců dochází za nákupy. Wireless Road nebo Thanon Wittayu obsahují Stock Exchange of Thailand a mnoho obchodních budov jako je All Seasons Komplex, jenž zahrnuje Conrad Bangkok, nákupní centrum a mnoho dalších obchodních kanceláří. Thanon Khaosan nebo Khaosan Road je také velice známá mezi cizinci. Jednou z populárních nákupních tříd pro mladé je Rama I road, jejímiž částmi jsou Siam Paragon, Siam Square (náměstí) a Siam Discovery Center.

Síť řek a kanálů

Propracovaná síť kanálů známých jako klongs dala Bangkoku přezdívku Benátky východu v době, kdy většina přepravy probíhala loďmi. Dnes byla téměř většina kanálů zasypána a přeměněna na ulice. Zatímco mnoho klongs stále existuje, většina z nich je vážně znečištěna. Klong obchodem – obchodem na kanálu, který stojí za zmínku, je plující obchod v části Taling Chan. Obytnou částí a centrem Bangkoku vede kanál Khong Saen Saeb, na kterém se provozuje dopravní lodní servis, z něhož je nejvyužívanější trasa expresní loďi Chao Phraya s téměř třiceti zastávkami na obou březích kanálu Saen Saeb. Nicméně i v tomto případě jsou překážky v plynulosti cestování, poněvadž čím jedete více na severje cesta, tím jsou úseky mezi zastávkami větší, což zmenšuje možnost tohoto vodního taxi k využití jako hromadného dopravního systému.